wat moet je doen als je relatie ten einde is ,en de een wil niet praten ,duidelijk maken dat het over is en gaan handelen(advokaat enzo)

advies

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja maak de ander duidelijk dat het over is en dat je wil scheiden. Probeer onderling eerst tot overeenstemming te komen en anders zoek een advocaat
ronron1212
13 jaar geleden
Je kunt het eerst bij de wetswinkel proberen. Als je salaris ernaar is geven ze je een gratis advocaat of een die in ieder geval minder kost dan dat je er zelf een in de arm neemt.

Als de ander niet wil praten ben je gauw klaar toch? Dus handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is de pratende een en de niet pratende ander? Het feit dat een relatie eindigt is altijd triest en ieder heeft zijn eigen verwerkingswijze. Geef even de ruimte hieraan en probeer vevolgens toch tot een dialoog te komen. Het slachtnieuwsgesprek geeft hele heftige emotie waarin iemand wat ruimte kan vragen om te verwerken, op een rijtje te zetten, verdrietig te zijn en vanuit respect niet kwaad te gaan reageren. Het woord advocaat speelt als er een contractvorm is door huwelijk of samenlevingscontract. Geef het de ruimte en reageer niet te overhaast. Heel veel sterkte en blijf als het kan in dialoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is de gene die de relatie beeindigd verder dan de ander omdat diegene daar al een hele tijd over na heeft gedacht. Ook al weet de ander vaak wel dat het niet goed ging, is de stap van uit elkaar gaan soms toch verrassend.

Geef de ander de tijd en ruimte om ook zover te komen.
Als dat niet zomaar lukt, schakel dan een mediator is. Op die manier kun je proberen om er zonder al te veel emotionele schade uit te komen.
Als dat niet lukt, een advocaat inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de partners bespreekt zelfstandig de scheiding met een advocaat. Het éénzijdige verzoek tot echtscheiding wordt vaak ingeleverd met een voorstel tot verdeling van de boedel, de hoogte van de alimentatie en een omgangsregeling met de kinderen.

Na indiening van het éénzijdige verzoek tot echtscheiding, wordt de andere partner door de rechtbank geïnformeerd. De andere partner krijgt 6 weken de tijd om te reageren op het verzoek en het voorstel met betrekking tot de afhandeling van de scheiding.

Of lees vanaf No. 3: http://www.jurofoon.nl/echtscheiding/scheiding_procedure.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem n pro deo advocaat in de arm,laat je voorlichten wat te doen en dan gewoon eruit gooien tegen de partner dat t over is.hoe hard t ook klinkt, je partner weet dan in ieder geval wel waar hij/zij aan toe is.dat er dus niks meer te redden valt.