Waarom worden 'gemiste gesprekken' niet alsnog gemeld?

Als iemand je een sms'je stuurt terwijl je telefoon echt uit staat, dan komen die alsnog binnen als je de telefoon weer aan zet. Gemiste gesprekken niet, blijkt. Die worden niet achteraf alsnog gemeld. Weet iemand waarom dat is en of daar een technische reden voor is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Het beste antwoord

Volgens mij is dat compleet afhankelijk van het type telefoon of je provider.
Ik krijg het namelijk wel te zien als ik gemiste oproepen had terwijl mijn telefoon uitstond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkt inderdaad afhankelijk van provider en/of van andere keuze's zoals wel of geen voicemail willen bijvoorbeeld.

Andere antwoorden (5)

Technisch gezien kan het zeker, bij mij (KPN mobiel abonnement) gebeurt het ook. Het is echter wel iets wat je aan moet (laten) zetten als het niet al aanstaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter toevoeging, ik heb een link gevonden van wat KPN er zelf over zegt op bijgaande link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je gebruik maakt van voicemail kun je wel smjes krijgen met daarin de telefoonnummers die jou hebben gebeld terwijl je tel uit staat.

Toegevoegd na 35 seconden:
staat moet zijn stond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne toont de nummers van gemiste gesprekken wel. Ik heb prepaid van KPN. Maar mijn voicemail staat uit; misschien heeft dat er wat mee te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vodafone prepaid toont de gemiste gesprekken ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de afzender van een sms niet kan weten dat de andere partij zijn GSM heeft uitgezet. SMSen kunnen op de server van de provider worden opgeslagen. Bij een gemiste gesrep in dezelfde omstadigheid weet de beller dat zijn oproep geen resultaat heeft en kan op een ander tijdstip bellen.